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December 23, 2015

India: Demographic shifts, ecommerce 인도 소비층 변화에 따른 사회변화

NEW DELHI: Over the next decade, India is expected to see a 70% increase in income levels, leading to the emergence of a new middle class, urbanisation and emergence of new cities, with about 100 million being added to the workforce, a study by the Boston Consulting Group (BCG) and CII predicts. The combined impact of these demographic shifts, along with the emergence of new channels like e-commerce, proliferation of Internet connectivity and consumption of digital media, will reshape the FMCG sector, it forecasts.

인도는 현재에 비해서 향후 10년간 70% 이상의 인구가 소득이 증가하여 중산층으로 합류할 예정이며, 1억명이 추가로 근로자 인구로 유입될 전망. 이러한 인구변화로 인해 전자상거래, 인터넷 접속 확대, 디지털 미디어에 대한 소비가 증가하여 산업 구조를 바꿀 것으로 전망.

By 2020, close to 150 million consumers are expected to be digitally influenced in FMCG and these digital consumers alone would spend about $40 billion on FMCG categories, says the national FMCG summit report released by BCG and CII on Monday.

2020년까지 약 1억 5천만 명의 소비자가 디지털의 영향을 받게 되며, 디지컬 소비층의 시장규모는 약 400억 달러에 달할 것으로 전망.


More Story @ Economic Times 

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